Jak tworzyć dobry content?
Agencje marketingowe mają szerokie spektrum działania, a jednym z obszarów ich działalności jest tworzenie contentu, czyli treści i grafik na strony internetowe klientów. Nie mogą być to jednak zwykłe treści, ale takie tworzone specjalnie pod SEO, czyli pozycjonowanie stron. W tworzeniu takich treści liczy się odpowiedni styl, język, dopasowanie treści do odbiorców oraz wybór słów kluczowych.
Jaki ma być styl treści?
Treści tworzone przez agencje marketingowe powinny być poprawne pod każdym względem – stylistycznym, ortograficznym i interpunkcyjnym. Poprawny tekst staje się przyjazny dla czytelnika i nie traci na swojej wiarygodności. Przejrzysta, czytelna i dobrze napisana treść to zdecydowanie podstawa! Nie zapominajmy o podziale treści na dane akapity i rozdzieleniu ich śródtytułami. Jest to szczególnie ważne, gdy w jednym tekście poruszanych jest kilka tematów. Czytelnik musi wiedzieć, w którym miejscu zaczyna i kończy się dany temat.
Na początku artykułu dobrze jest umieścić spis treści, który odnosić będzie do poszczególnych zagadnień w artykule.
Twórz treści unikalne
Bardzo ważną zasadą jest tworzenie unikalnych treści na strony internetowe. Na pewno kopiowanie treści z innych stron nie jest dobrym rozwiązaniem. Roboty Google na pewno zauważą powieloną treść, która nie umknie uwadze nawet samych czytelników. W efekcie serwis straci zaufanie swoich czytelników i na pewno nie będzie uważany za profesjonalny. Strona straci również szansę na wysoką pozycję w wyszukiwarce internetowej.
Słowa kluczowe i linkowanie w artykułach
Tworzona treść może oczywiście zawierać frazy i słowa kluczowe, które będą wpływać na wyższą pozycję strony w wyszukiwarce, ale nie można ich nadużywać! Zbyt duża liczba takich słów kluczowych będzie wyglądać nienaturalnie i zniechęci czytelnika do dalszej lektury artykułu. Najlepiej tak wplatać słowa klucze do treści, by komponowały się z całością treści i nie rzucały zanadto w oczy.
Nie zapomnijmy także o linkowaniu wewnętrznym, czyli umieszczaniu linków kierujących do innego artykułu, jeśli treść w jakiś sposób do nich nawiązuje.